Hibridno poslovanje
Savremeno doba i nove tehnologije su značajno uticale i na način poslovanja.
Savremeno doba i nove tehnologije su značajno uticale i na način poslovanja. Nekada se smatralo da je zaposlenom dovoljno obezbediti sto i računar, a danas se poslovni prostor sve više stavlja u funkciju ljudi koji ga svakodnevno koriste kako bi izazvao osećaj optimizma, dobrostanja i pripadnosti, podstakao veće angažovanje i poboljšao rezultate.
U poslednjih nekoliko godina, novi trendovi u organizaciji poslovnog prostora najprisutniji su kod IT kompanija, a u svetu im se sve češće okreću čak i sektori poput banaka i revizorskih kuća. Umesto klasičnih kancelarija, zaposlenima se nudi sistem međusobno povezanih zona koje podržavaju različite načine rada i zaposlenima pružaju mogućnost izbora i kontrole da sami odluče da li im u određenom trenutku više odgovara grupni ili samostalni rad. Takođe, kao posledica ubrzanog načina rada, sve češće se primenjuju plug & play neformalne radne zone, u cilju olakšavanja komunikacije i povećanja produktivnosti zaposlenih kroz pomenutu raznolikost prostora.
Kao posledica pandemije koronavirusa, sve više kompanija dalje razmatra organizacione promene u okviru svog kancelarijskog prostora, kao posledice uvođenja hibridnog modela rada, koji podrazumeva kombinaciju rada u kancelariji i rada od kuće, a koji bi omogućio fleksibilnost radnog vremena i mesta gde bi se obavljala radna aktivnost. Uz stabilizaciju zdravstvene situacije, veći broj kompanija će nastaviti da radi u transformisanim kancelarijskim prostorima koji će biti prilagođeni novim uslovima rada.
Primetna je povećana potražnja za novim dizajnom radnih mesta, uključujući više digitalnih i fleksibilnih rešenja i radnih prostora usmerenih na očuvanje dobrobiti zaposlenih.
Rad od kuće, odnosno rad na daljinu, i masovna upotreba novih digitalnih tehnologija mnogim kompanijama omogućili su da više ili manje normalno funkcionišu i u doba pandemije, dok određeni broj planira da fleksibilni model rada zadrži i u periodu nakon korone.
Od sada se više nećemo oslanjati samo na fizičke prostore kao radno mesto, ali će kancelarija i dalje biti veoma važna, jer će biti stvar saradnje, razmene informacija, održavanja korporativne kulture i obuke zaposlenih, a ne samo održavanja produktivnosti.