Cushman & Wakefield Logo
  • Naš tim
  • Ponuda nekretnina
  • Vesti & Blog
  • Usluge
  • O nama
menu
Global
  • Cushman & Wakefield Logo
      • Srpski
      • English
  • Naš tim
  • Ponuda nekretnina
  • Vesti & Blog
  • Usluge
  • O nama
  • Regionalna Pokrivenost
  • Ekskluzivni projekti
  • Novosti i Mediji
  • Naš tim
  • Kontaktirajte nas
  • 3D virtuelna šetnja
  • Lokacija

    CBS international

    Airport City Beograd

    Ulica Tadije Sondermajera 11

    11070 | Beograd | Srbija

    office@cw-cbs.rs

    + 381 11 22 58 777

    + 381 11 22 81 969

    www.cw-cbs.rs

  • Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Zašto profesionalno upravljanje nekretninama postaje sve važnije?

Zašto profesionalno upravljanje nekretninama postaje sve važnije?

Upravljanje imovinom znači nadzor nad nekretninama od treće strane, obično profesionalnog menadžera ili kompanije za upravljanje imovinom

Više o trendovima

Zašto za kupovinu ili prodaju nekretnine izabrati konsultantsku kompaniju?
10/05/2022
Kako veštačka inteligencija (AI) i BIG DATA menjaju tržište nekretnina
03/12/2024
Zajedničko finansiranje (Real Estate Crowdfunding): inovativni pristup ulaganju u nekretnine
30/01/2024

Upravljanje objektima (Property Management – PM) je svakodnevni nadzor nad stambenim, poslovnim ili industrijskim nekretninama od treće strane, obično profesionalnog menadžera ili kompanije za upravljanje imovinom. Upravljanje objektima se dugo smatralo troškom, ali je danas postalo sastavni deo uspeha kompanije. Upravljanje nekretninama postala je veoma značajna usluga većini investitora, jer uključuje celokupno upravljanje i kontrolu svih procesa vezanih za eksploataciju objekta, sa posebnim osvrtom na usluge komercijalnog i finansijskog upravljanja. Najdinamičniji segment u upravljanju objektima je sigurno segment poslovnih zgrada. S obzirom da se tržište nekretnina intenzivno razvija u svim segmentima, pored poslovnih zgrada sve više ovih usluga potrebno je i u segmentima stambenih kompleksa, retail parkova i logističkih parkova. Glavne uloge menadžera upravljanja nekretnina su da upravljaju rutinskim zadacima, delegiranim sa strane vlasnika i da očuvaju vrednost imovine kojom upravljaju.

Neke kompanije su specijalizovane za pružanje usluga upravljanja određenom vrstom nekretnine, dok druge nude usluge upravljanja za niz tipova imovine. Može se upravljati velikim brojem tipova nekretnina u segmentu stambenog prostora (stambene zgrade i apartmanski kompleksi, porodične kuće, kondominijumi), komercijalnih nekretnina (maloprodajni objekti i tržni centri, poslovne zgrade, hoteli, restorani, benzinske pumpe, zdravstvene ustanove), kao i industrijskih kompleksa (fabrike, proizvodni kompleksi, postrojenja, skladišta, distributivni objekti, logistički parkovi, čeličane). Postoje i brojne vrste nekretnina posebne namene, koje se ne uklapaju u navedene kategorije, ali koje ipak zahtevaju upravljanje, kao što su: pozorišta, škole, univerziteti, sportske arene, domovi za starija lica, studentski domovi, i slično.

Održavanje nekretnina (Facilities Management – FM) je koncept usluga i alata kako bi se osigurala funkcionalnost, udobnost, sigurnost i efikasnost zgrada, sredstava i sistema kompanije, i uključuje usluge kao što su tehničko održavanje, usluge održavanja higijene i čišćenja, fizičko obezbeđenje i sigurnosne sisteme kao i usluge zaštite od požara. Pored ovoga, usluge Facilities Management-a uključuju i pripremu dugoročnog strateškog plana održavanja objekata jedne kompanije.
Postoje dve osnovne oblasti FM-a: Hard Facilities Management i Soft Facilities Management. Hard Facilities Management se bavi fizičkim delovima objekata, kao što su osvetljenje, vodovod, liftovi, klima uređaji, grejanje i hlađenje, te obezbeđuju da objekti infrastrukturno nesmetano funkcionišu. Soft Facilities Management uključuje zadatke koje obavljaju ljudi kao što su usluge čišćenja i higijene, usluge recepcije i obezbeđenja, upravljanje zakupom, upravljanje otpadom, održavanje zelenih površina i biljaka.

Facilities menadžeri zaduženi su za prikupljanje podataka o svim neophodnim radovima na održavanju i renoviranju. Izdaju naloge za manje i veće popravke te kontrolišu i koordiniraju njihovo izvođenje. Organizuju otklanjanje mogućih nedostataka tokom garantnog roka ugrađenih sistema, koordiniraju hitne intervencije i organizuju sanacije. Zaduženi su i za planiranje preventivnog održavanja i pružaju svakodnevnu uslugu održavanja svih sistema u cilju nesmetanog funkcionisanja objekata.
Kada se pomisli na Facilities Management, obično se misli na usluge čišćenja prilagođene potrebama pojedinačnih objekata i održavanje standarda higijene u svim prostorima, od kancelarije, lokala, do skladišta i industrijskih objekata. Pored ovoga, zaštita zaposlenih i poslovanja često je pod kontrolom Facilities Management-a, posebno fizičko obezbeđenje objekata, ljudi i sigurnosnih sistema.
Pretnja od požara nosi jedan od najvećih rizika za gubitak života ljudi i oštećenje imovine. Facilities Management može biti angažovan i na održavanju, inspekciji i testiranju opreme i sistema za zaštitu od požara u objektu, vodeći evidenciju i sertifikate o usklađenosti.
Facilities Management može nuditi i kompletnu uslugu održavanja pejzažnog uređenja, a imaju i razvijen sveobuhvatan plan održavanja spoljnih delova objekata i fasade tokom svih godišnjih doba i vremenskih prilika, uključujući čišćenje snega i leda.

Integrisano održavanje objekata (IFM) je objedinjavanje svih rešenja i procesa u vezi održavanja objekta u okviru jednog ugovora. To znači da jedan tim upravlja svim ugovorima, odnosima sa dobavljačima i organizuje korišćenje prostora, koristeći jedno softversko rešenje ili centralni softverski sistem koji se integriše sa drugima i svako može da ga koristi. IFM je pametan način kombinovanja „Hard i Soft“ usluga sa ciljem da se obezbedi nesmetano funkcionisanje inovativnih objekata kao što su „pametne“ zgrade koje su danas sve zastupljenije.
Angažovanje kompanije koja pruža ove usluge umnogome štedi vreme, a profesionalno upravljanje i održavanje doprinosi radu svake organizacije, utičući pozitivno na vrednost imovine, zgrada i opreme.

PUBLIKACIJE

Service book
BUILDING CONSULTANCY SERVICES
Regional Valuation Capabilites
Regional Retail Book Serbia & Croatia 2022
Pravilnik o postupku unutrašnjeg uzbunjivanja.
Industrijske nekretnine
CBS Residential Leasing

Ovaj sajt koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti sajta. Korišćenjem ovog sajta pristajete na upotrebu kolačića kako je navedeno u našem Pravilu o kolačićima. Molimo Vas da pročitate naše obaveštenje o kolačićima koje koristimo, kao i kako da izbrišete ili blokirate njihovo korišćenje.

NE MOŽETE DA PRONAĐETE ONO ŠTO VAM JE POTREBNO?

Kontaktirajte nas i mi ćemo Vam pomoći u potrazi.
KONTAKTIRAJTE NAS

Kontaktirajte nas

3D virtuelna šetnja

Adresa: Airport City Beograd, Ulica Tadije Sondermajera 11, 11070 Novi Beograd, Srbija

Telefon: + 381 11 22 58 777

Email: office@cw-cbs.rs

Radni dani/sati: Ponedeljak - Petak od 9:00 do 17:00 / Subota - Nedelja zatvoreno

Broj u Registru posrednika: 040

  • cbs.serbia_living
  • cbs.serbia_working
  • O nama
  • Vesti i mediji
  • Naše kancelarije
  • Politika kvaliteta
  • Service Book
  • ISO 9001 : 2015
  • Certified Clients and Products | SGS
  • Uslovi korišćenja
  • Politika privatnosti
  • Upravljanje kolačićima

© Copyright Cushman & Wakefield CBS international 2022.
All Rights Reserved.